Sony Alpha 7R II - majster v odbore

Sony Alpha 7R II - majster v odbore

Recenzie  /  Martin Farkaš / 16.11.2015 / 10:05

Spoločnosť Sony nedávno predstavila už piaty fotoaparát z modelového radu A7, prístroj Sony Alpha 7R II. Ako už písmenko „R“ v názve napovedá, pôjde o vylepšený model so snímačom s vysokým rozlíšením a bez AA filtra. Prvé modely full frame fotoaparátov Sony boli obľúbené, no niektoré vlastnosti im boli vyčítané. V Sony však vypočuli názory fotografov a fotoaparát vylepšili, ako to len šlo. Podaril sa?

Ovládanie a ergonómia

Výčitkou voči prvým prístrojom Alpha 7 bola ergonómia. Fotoaparát mal menší predný grip a nešťastne umiestnenú spúšť. Nový grip je väčší, dobre tvarovaný a pogumovaný tak, aby sa dobre držal aj v horúcejších mesiacoch. Spúšť dostala nové miesto priamo na gripe, kde je ľahšie prístupná. Tesne pod spúšťou sa nachádza otočný volič.

Na hornej strane je uzamykateľný kotúč expozičných režimov, kotúč s korekciou expozície od +3 do -3 EV a dve Custom (voliteľné) tlačidlá C1 a C2. Custom tlačidlám môžete v menu prideliť rôzne funkcie tak, aby ste pri fotografovaní mali všetky potrebné nastavenia na dosah prsta.

Zadnú stranu prístroja zdobí 3 palcový displej s rozlíšením 1 228 800 bodov. Displej nie je dotykový, je však výklopný v rozsahu cca od - 45° až + 90°. Zaujímavejším je však nový XGA OLED hľadáčik s rozlíšením 5 359 296 bodov a pokrytím 100% snímanej scény. V súčastnosti je to digitálny hľadáčik s najväčším rozlíšením a zväčšením, až 0.78x. Ponúka zorný uhol 38,5°. Pri hľadáčiku samozrejme nechýba ani senzor, ktorý umožňuje automatické prepínanie medzi displejom a hľadáčikom.

Vpravo od displeja sú ostatné ovládacie prvky. Takmer všetkým tlačidlám môžete zmeniť ich pôvodné nastavenie na vami preferované.

Samotné telo fotoaparátu je vyrobené zo štyroch komponentov z horčíkovej zliatiny. Prístroj je utesnený voči nepriaznivým vplyvom počasia – stekajúcej vode a prachu. Osadený je vylepšeným bajonetom, ktorý je odolnejší na mechanické poškodenie.

Určite sa patrí spomenúť, že prístroj je vybavený (klasickými) sánkami pre externý blesk. Na pravej strane je samostatný slot pre karty formátu SD(HC/XC), na spodnej strane je umiestená šachta pre akumulátor NP-FW50.

Celkovo je držanie a ovládanie fotoaparátu veľmi dobré. Možnosť nastaviť si funkcionalitu tlačidiel podľa svojich potrieb je vynikajúca. Ocenia to najmä tí, ktorí budú na fotoaparáte používať rôzne manuálne objektívy cez redukcie. Ale nebudem predbiehať.

Snímač

Alpha 7R II je prvý fotoaparát na svete s Full-Frame snímačom typu Exmor R CMOS. Čím je tento snímač taký výnimočný? Pôvodne snímače Exmor R, nazývané aj ako BSI, boli určené len pre kompaktné prístroje. Prvý Exmor R (BSI) snímač sa objavil v kompakte Sony WX1. Vraj sa neuvažovalo používať túto technológiu pre väčšie snímače ako sú tie v kompaktoch. Dôvody boli jasné. Zložitá a drahá výroba. Nakoniec tu máme snímač vo veľkosti kinofilmového políčka, ktorý má údajne hodnotu tretiny celého fotoaparátu. Vo full-frame segmente digitálnych fotoaparátov sa tak jednoznačne jedná o najdrahší snímač.

V rôznych špecifikáciách sa dočítate, že snímač je so zadným podsvietením. To nie je pravda. Ide len o zlý preklad. Snímače Exmor R nie sú podsvietené. Od klasických CMOS snímačov sa odlišujú minimálnou vzdialenosťou medzi mikrošošovkami a svetlocitlivou plochou snímača (diódami). Na svetlocitlivú plochu tak dopadne až o tretinu viac svetla ako pri konvenčnom CMOS snímači.

Nový snímač má rozlíšenie 42,2 megapixelov. Citlivosť ISO môžete nastaviť v rozmedzí od hodnoty 100 až po 102 400. V prípade potreby môžete citlivosť na spodnom konci rozšíriť na hodnoty 50, 64 a 80. Aj napriek veľkému množstvu dát môžete snímať rýchlosťou až 5 obrázkov za sekundu!

Procesor

O spracovanie obrazu sa stará nový procesor BIONZ X. Oproti svojmu predchodcovi má 3 krát vyšší výpočetný výkon. Vďaka tomu umožňuje vernú reprodukciu obrazu, rýchle reakcie prístroja a pokročilé spracovanie digitálneho šumu vzniknutého pri vysokých citlivostiach ISO.

Stabilizácia obrazu

Fotoaparát je vybavený stabilizáciou obrazu pomocou pohybu snímača – SteadyShot. Stabilizácia sníma pohyb v piatich rôznych osách pre čo najlepšiu korekciu pohybu fotoaparátu. Účinnosť stabilizácie je úctyhodných 4,5 clonových čísel. Výhodou vstavanej stabilizácie je, že možno využiť s každým objektívom, vrátane starých manuálnych.

Pri fotografovaní som si ani neuvedomoval, že mám stabilizáciu zapnutú. Obraz nijako neposkakoval, netriasol sa. To, ako stabilizácia pomáha pri snímaní som zistil, až keď som si pozrel EXIF a zistil, že s ohniskom 135mm som bez problémov udržal 1/30 sekundy.

Fotografované z ruky na 1/30s so 135mm ohniskom.

Výhodou Sony SteadyShot je, že ak máte stabilizáciu obrazu aj v objektíve, fotoaparát vie pracovať s oboma naraz a zvýši tak efektivitu redukcie chvenia. Vynikajúco to funguje najmä s teleobjektívmi.

Zaostrovanie

Sedmička R II má fázové zaostrovanie priamo na snímači. Disponuje 399 zaostrovacími bodmi ktoré sú rozložené na ploche pokrývajúcej 45% obrazového poľa. Všetky body sú fázové, rovnako ako je to pri zrkadlových fotoaparátoch. V porovnaní s predchádzajúcou verziou A7R je nový prístroj až o 40% rýchlejší a vďaka pokročilému algoritmu umožňuje sledovanie pohyblivých objektov. Jednoduchšie povedané, zrkadlovkový AF v mirrorless tele.

Nepopierateľnou výhodou zaostrovania umiestneného priamo na snímači je jeho presnosť. V spojení s ozaj pohotovými reakciami po stlačení spúšte ide o príjemné prekvapenie. 7R II zaostruje naozaj skvele.

V čom však 7R II vyniká oproti všetkým mirrorless prístrojom je kontinuálne zaostrovanie na pohybujúce sa objekty. Vďaka veľkej ploche na ktorej je rozmiestnených 399 bodov s fázovou detekciou je schopná rovnako rýchlo a presne zaostrovať ako profesionálne zrkadlovky. Pri nastavení všetkých zaostrovacích bodov a kontinuálneho zaostrovania AF-C bude fotoaparát sledovať vami vybraný objekt. Stačí, ak objekt udržíte v hľadáčiku a v tú správnu chvíľu stlačíte spúšť.

Všetky typy zaostrovania môžete plnohodnotne používať aj s objektívmi s bajonetom A ktoré majú SSM zostrovací motor pomocou adaptéra Sony LA-EA3. O tom si však viac povieme v nasledujúcej kapitole.

Manuálne zaostrovanie

Prečo sa venovať v dobe rýchleho a presného automatického zaostrovania tomu manuálnemu? Preto, že v 7R II je veľký potenciál využívať ju so staršími manuálnymi objektívmi. Aj keď staré manuálne objektívy nevynikajú ostrosťou a pravdepodobne málo z nich dokáže poskytnúť dostatočné množtvo dát pre nový senzor s extrémnym rozlíšením, veľa ľudí ich rado používa pre ich nezameniteľný charakter, bokeh. V presnom manuálnom zaostrení vám pomôže pokročilý focus peaking, zvýraznenie hrán, ktoré sú v hĺbke ostrosti. V menu fotoaparátu si môžete zvoliť silu obrysov v troch hodnotách a tiež vybrať farbu v ktorej sa bude zobrazovať. Na výber je červená, žltá a biela.

Ak používate svetelné objektívy a focus peaking nie je dostatočne presný, môžete na detailné zaostrenie použiť funkciu Lupa. V nastaveniach sa dá táto funkcia prideliť na C tlačidlá tak, aby sa dala pohotovo použiť. Lupa zväčší vybranú časť obrazu 1x, 5x a 12,5x.

Redukcie

V prípade, že už máte nejaký ten Sony objektív na A bajonet, môžete ho bez problémov používať aj na telách Alpha 7. Na zachovanie plnej kompatibility má Sony v ponuke dva adaptéry. Ten jednoduchší je Sony LA-EA3 a ten sofistikovanejší Sony LA-EA4.

Sony LA-EA3

Sony LA-EA3 slúži na nasadenie všetkých objektívov s bajonetom Sony A ktoré disponujú SSM zaostrovacím motorom. V prípade že naň nasadíte objektív ktorý tento motor nemá, môžete ho používať len s manuálnym zaostrovaním. V oboch prípadoch však funguje prenos údajov a ovládanie clony.

Sony LA-EA4

Adaptér Sony LA-EA4 umožňuje použitie všetkých objektívov s bajonetom Sony A, vrátane tých ktoré nemajú SSM Zaostrovací motor. V adaptéri je zabudovaný AF modul s fázovou detekciou. AF modul využíva technológiu Translucent Mirror, ktorá je použitá aj v zrkadlovkách Sony. Menšou nevýhodou je, že pri použití tejto redukcie sa na zaostrovanie použije 1/3 svetla dopadajúceho do objektívu. O toľko menej svetla sa potom ujde senzoru.

Nie je žiadnou novinkou, že na mirrorless fotoaparát sa pomocou rôznych redukcií dajú nasadiť objektívy tretích strán, alebo staré manuálne objektívy. V ponuke je ich veľké množstvo, preto spomeniem len niektoré.

Metabones adaptéry

Metabones vyvinulo „Smart“ adaptér ktorý umožňuje plnohodnotne používať objektívy značky Canon. Najlepšie spolupracuje s novšími objektívmi, predstavenými po roku 2006. Adaptér prenáša všetky EXIF informácie, plnohodnotne podporuje automatické zaostrovanie a stabilizáciu obrazu v objektíve. Adaptér má v sebe zabudovaný samostatný mikropočítač a je napájaný z tela fotoaparátu. Pri verzii IV je možný update firmware prostredníctvom portu microUSB.

Adaptér M42

Asi najrozšírenejšími starými objektívmi sú tie so závitom M42. Veľakrát sa dajú zohnať za super ceny v dobrom stave. Niektoré sú vyhlásené pre svoj nevšedný bokeh (rozostrenie pozadia), iné zas svojou nekompromisnou optickou kvalitou. Adaptér M42 neobsahuje žiadnu elektroniku, optické prvky ani pohyblivé časti. Je to len akýsi vymedzovací krúžok, ktorý vložíte medzi telo a objektív.

Leica M

Medzi zaujímavé by som tiež zaradil objektívy Leica s bajonetom M. Rovnako ako M42 adaptér, ani ten pre Leica M neobsahuje žiadnu elektroniku a optické prvky. Takýto adaptér má v ponuke napríklad renomovaný výrobca fotoaparátov a objektívov, Voigtländer.

Obrazová kvalita

Dostávame sa tej najpodstatnejšej časti recenzie, k obrazovej kvalite. Sony je známe tým, že je expertom vo výrobe snímačov nielen pre svoje fotoaparáty ale aj pre iné svetové značky. 7R II dostala ten najlepší snímač, aký môžete v dnešných FF fotoaparátoch nájsť. Vďaka technológii Exmor R na svetlocitlivé bunky dopadá až o tretinu viacej svetla. Fotoaparát tak veľmi dobré zvláda vysoké citlivosti ISO a má výborné farebné podanie. Absencia Anti Aliasing (AA) filtra zaručuje, že snímač využije celý potenciál kvalitných objektívov.

Pri testovaní som fotografoval najmä do nekomprimovaného formátu RAW, ktorý Sony označuje ako .ARW. So snímkami som pracoval v Programe Adobe Photoshop Lightroom vo verzii 6.2.1.

Už natívny dynamický rozsah (DR) snímača je obdivuhodný. Tvrdé protisvetlo mu nerobí najmenšie problémy a kresbu je vidieť vo svetlách aj v tieňoch. Navyše úprava RAW súboru je skutočne benevolentná. Vyskúšal som drastickú úpravu, ktorú by som bežne nedovolil - záchrana svetiel Highlightes: -100, záchrana tieňov Shadows +100. tu je výsledok.

Pôvodná fotografia

Upravená fotografia: Highlightes: -100, Shadows +100

Z fotografie vznikol pseudo HDR obrázok. Všimnite si však, že pri ISO 100 ani takáto drastická úprava výslednú kvalitu obrazu neznížila.

Výhoda vysokého DR je jasná, no má aj svoju druhú stránku. Ak chcete do fotografie dostať silnejší kontrast, musíte sa vo fotoeditore viac pohrať s kontrastom.

Vysoké citlivosti ISO som vyskúšal v ťažkých podmienkach, teda tam, kde ich najčastejšie všetci používame. V zlom svetle. ISO som začal v Dóme sv. Martina testovať od hodnoty 3200. Šum sa však začal prejavovať až od ISO 12 800 a aj to striedmo. Pri 25 600 sa v tmavých scénach začínajú objavovať svetlejšie pixely , no stále to nie je nič dramatické. ISO 51 200 až 64 000 subjektívne považujem za hranicu použiteľnosti. Citlivosti 80 000 a 102 400 ktoré sú nad touto hranicou by som používal len v nutných prípadoch. Všimnite si, ako s vyšším ISO stúpa aj nádych fialového závoju na fotografiách. Každopádne, pri správnej expozícii a následnému zmenšeniu obrazu môžete aj z týchto súborov dostať slušnú fotografiu.

Prekvapilo ma, ako dobre fotoaparát spracováva fotografie snímané na extrémne vysoké citlivosti. Tušil som, že výsledky budú dobré, ale nepredpokladal som, že budú také dobré pri snímači s tak extrémnym rozlíšením.

Výslednú kvalitu obrazu má na svedomí aj absencia Anti Aliasing (AA) filtra. AA filter sa bežne nachádza pred snímačom a spôsobuje jemné rozostrenie obrazu. Eliminuje sa tak interferencia medzi obrazovými bodmi a jemnými štruktúrami v obraze, ktorú nazývame moiré. AA filter sa čoraz menej používa práve v kombinácii so snímačmi s vysokým rozlíšením. Je to preto, lebo vysoké rozlíšenie vie zaznamenať aj tie najjemnejšie detaily obrazu. O výhodách absencie AA filtra sa môžete presvedčiť napríklad pri objektíve Sony 55mm f/1.8, ktorý je opticky špičkový.

 

Video

Nehľadiac na to, koľko peňazí na fotoaparát miniete, dostanete v ňom buď, alebo. Perfektné fotografie a akceptovateľné video, alebo perfektné video a akceptovateľné fotografie. So sony A7 RII sa to ale mení. Naozaj si myslím, že ide o prvý prístroj so špičkovými fotografiami a zároveň s vynikajúcou implementáciou videa na úrovni profesionálnych videokamier.

 

Špecifická konštrukcia senzora umožňuje A7 RII nahrávať 4K video priamo na pamäťovú kartu. Môžete pritom využiť Full Frame plochu snímača a dosiahnuť kúzelné podanie hĺbky ostrosti a bokehu, alebo aktivovať natáčanie videa v tzv. super 35 formáte, ktorý využíva menšiu plochu, no poskytuje jednu zaujímavú výhodu. Pri natáčaní 4K v super 35 sa uplatňuje tzv. full pixel readout, snímajú sa všetky pixely z ktorých sa potom vypočítava výsledný obraz. Spracuváva sa pritom takmer 2 násobné množstvo pixelov, ako je potrebné pre 4K výstup. U konkurenčných produktov je pri natáčaní videa zaužívané čítanie pixelov „obskočmo“, nie z každého riadku. Ide o tzv. line skipping (vynechávanie riadkov) a následné priemerovanie hodnôt, ktoré nie je tak presné ako výpočet z plného čítania pixelov.

Profesionáli si prídu na svoje aj v nastaveniach kvality a algoritmov videa. Je možné upraviť gradáciu (Black Level, Gamma, Black Gamma, Knee), farebné nastavenie(Color Mode, Color Level, Color Phase, Color Depth) a detail. Celkom 7 kompletných nastavení všetkých parametrov možno uložiť pre neskoršie použitie.

Špeciálny režim S-Log2 gamma

Je profil, ktorý umožňuje zachytiť omnoho väčšiu šírku dynamického rozsahu ako štandardné profily nahrávania videa. Poskytuje tak priestor pre budúce profesionálne spracovania videa v strižni alebo výkonnom domácom počítači.

Pri videu stojí za zmienku súčasné nahrávanie do vysokokvalitného formátu AVCHD/XAVC S pre neskoršie spracovania a zároveň do MP4 pre jednoduchšie rýchle zdieľanie.

Nekomprimované video možno nahrávať pomocou externého zariadenia. Pre lepšiu synchronizáciu obrazu i zvuku je možné nastaviť časový kód.

Pre jednoduchšie natáčanie si môžete ako na displeji tak i v hľadáčiku aktivovať rôzne pomocné mriežky, zebru, pomerové zobrazenie, bezpečné zóny...

Vyššie som zdôrazňoval výkonný počítač, lebo už len prehrávanie detailného 4K video si ho vyžaduje. O strihaní a úprave 4K videa ani nehovorím. Necítim sa byť osobne odborníkom na video a preto si netrúfam zverejniť svoje skúšky, ale prikladáme niekoľko videí, ktoré demonštrujú kvalitu 4K videa u A7 RII. Samozrejme, serveri na uskladnenie videa už video komprimujú, skutočná kvalita je ešte lepšia.

Ešte stále sa vám nezdá, že Sony A7RII je rovnako dobrý fotoaparát ako kamera? 

Formáty a frekvencie natáčania videa

  • XAVC S 4K - 25p, 100Mbps, 25p, 60Mbps
  • XAVC S HD - 1920x1080 50p, 50Mbps, 25p, 50Mbps, 1280x738 100fps, 50Mbps
  • AVCHD - 50i, 24Mbps, 50i 17Mbps, 50p, 28Mbps, 25p, 24Mbps, 25p, 17Mbps
  • MP4 - 1920x1080, 50p, 28Mbps, 1920x1080, 25p, 16Mbps, 1280x720, 25p, 6Mbps

Objektívy

Tak ako aj pri iných začínajúcich systémoch, aj Sony postupne dopĺňa svoj rad objektívov pre prístroje Alpha 7. Počas testovania som vyskúšal množstvo z nich a o svoje skúsenosti sa chcem podeliť.

Sony FE 28-70mm F3.5-5.6 OSS

Základný objektív, ktorý si môžete zakúpiť v kite s telom fotoaparátu. Má praktický rozsah, relatívne kompaktné rozmery a nízku hmotnosť. Nevýhodou je premenlivá svetelnosť. Je to základný, alebo ako sa ľudovo hovorí, setový objektív. Jeho optické vlastnosti neohúria. Jediným slabším miestom v systéme Sony E sú práve základné objektívy. Aj tento plastový, aj kovový Zeiss 24-70mm f/4 trpia výrazným skreslením a nie najbrilantnejšou kresbou. Už teraz ale vieme, že sa môžeme tešiť na nový zoom, ktorý má napraviť reputáciu základných objektívov a ponúknuť výkon hodný snímača A7R II.

Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm f/4 ZA OSS

Objektív vytvorený v spolupráci so spoločnosťou Zeiss. Má konštantnú clonu f/4 v celom rozsahu a zabudovaný optický stabilizátor obrazu. Tubus objektívu je vyhotovený z kovových častí s dobrým pogumovaním. Ponúka výbornú optickú kvalitu a preto sa hodí na množstvo žánrov vrátane krajinárskej fotografie. Vyniká nielen ostrou kresbou ale aj odolnosťou voči protisvetlu.

Sony FE 70-200mm f/4.0 G OSS

Univerzálny teleobjektív s konštantnou clonou f/4 v celom rozsahu a optickou stabilizáciou obrazu. Veľkosťou sa podobá na zrkadlovkové ekvivalenty. Tubus je vyrobený z kvalitných prvkov, oba prstence majú plynulý chod a bonusom sú programovateľné tlačidlá umiestnené v prednej časti. Optická kvalita objektívu je veľmi dobrá aj na otvorených clonách. Rýchlosť a presnosť zaostrovania je výborná, preto ho využijete aj pri fotografovaní akcie, športu či zvierat.

Sony Distagon T* FE 35mm f/1.4 ZA

Svetelný objektív so zaujímavou ohniskovou vzdialenosťou 35mm a vysokou svetelnosťou f/1.4 navrhnutý v spolupráci so spoločnosťou Zeiss. Objektív je opticky vynikajúci, čo si vyžiadalo daň v podobe veľkosti a hmotnosti tohto macka. Využitie nájde v mnohých žánroch, kde fotograf ocení jeho vysokú svetelnosť. Okrem ceny je nevýhodou veľkosť a váha. Ak nepotrebujete tak svetelnú 35-ku, pozrite si nasledujúci objektív.

Sony Sonnar T* FE 35mm f/2.8 ZA

Vynikajúci malý a ľahký reportážny objektív navrhnutý v spolupráci so spoločnosťou Zeiss. Pohotové zaostrovanie s výbornou kvalitou obrazu predurčujú tento objektív na množstvo žánrov od reportáže, dokumentu, street až po krajinu. Skvelá voľba pre tých, ktorí ocenia menšie rozmery a nižšiu cenu. Pomer cena / kvalita je tu naozaj výborný a navyše vás nebude bolieť krk ani po celodennom nosení fotoaparátu na popruhu.

Sony Sonnar T* FE 55mm f/1.8 ZA

Najlepší objektív, ktorý som na fotoaparáte vyskúšal. Ponúka špičkový výkon, objektívu v skutočnosti niet čo vytýkať. 55mm ohnisko je univerzálne a dajú sa ním fotografovať rôzne žánre ako street, zátišie i portrét. Zaostrovanie je rýchle, tiché a presné, tubus je celokovový. Pri nižších clonách ponúka príjemné rozostrenie pozadia. Je neuveriteľné, ako tento objektív kreslí detaily. Neviem, či som už takýto objektív vôbec testoval. Kliknite nasledujúce fotografie pre zobrazenie originálnej veľkosti a uvidíte, o čom píšem. Bezprecedentná kresba je od okraja po okraj obrazového poľa. Môžete počítať škridle na streche, šišky na strome, skoro by som povedal, že ihlice na stromoch. Tento objektív naozaj ukáže kvality senzora A7R II.

Zeiss Batis 25mm f/2

Nový objektív od renomovaného výrobcu optiky, spoločnosti Zeiss. Tubus objektívu je vyhotovený z kovu a pôsobí robustným dojmom. Automatické zaostrovanie je pohotové a presné. Optická kvalita objektívu je veľmi dobrá už od počiatočnej clony f/2. Objektív môže byť príjemným spestrením pri reportážnej fotografii, kde ponúka široký uhol záberu. Samozrejmosťou je jeho využitie v krajinárskej fotografii. Zaujímavý je digitálny ukazovateľ zaostrenej vzdialenosti a hĺbky ostrosti priamo na objektíve.

Zeiss Batis 85mm f/1.8

Svetelný portrétny objektív v kvalitnom kovovom spracovaní od Zeiss-u. Disponuje automatickým zaostrovaním a digitálnym ukazovateľom zaostrenej vzdialenosti a hĺbky ostrosti priamo na objektíve. Kvalita obrazu je veľmi dobrá, približne na úrovni ekvivalentu pre zrkadlovkové fotoaparáty Canon a Nikon.

Sony 135mm f/1.8 Carl Zeiss T*

Na fotoaparáte som vyskúšal aj objektív Sony 135mm f/1.8 Carl Zeiss T* určený pre zrkadlovky Sony pomocou adaptéra Sony LA-EA4, ktorý má v sebe zabudované SLT zrkadlo a samostatný AF modul. Automatické zaostrovanie fungovalo bezchybne, rýchlo a presne aj pri tomto extrémne svetelnom teleobjektíve. V prípade, že už so Sony zrkadlovkou fotografujete, môžete svoje objektívy plnohodnotne využívať pomocou adaptéra aj na Alha 7R II. Napríklad tento skvostný objektív by bolo hriechom odstaviť len preto, že má A bajonet. Našťastie značka myslí aj na používateľov zrkadloviek Sony a Minolta, pre ktorých sú určené dve vyššie spomínané originálne redukcie.

Záver

Sony Alpha 7R II je vydarený fotoaparát. Pracoval som sním niekoľko dní a oceňujem možnosť nastavenia takmer každého tlačidla, ktoré sa na prístroji nachádza tak, aby vám ovládanie vyhovovalo. Veľký hľadáčik so super rozlíšením zobrazuje aktuálnu scénu aj s náhľadom hĺbky ostrosti, vyvážania bielej a ostatnými nastaveniami s minimálnym oneskorením.

Výstup z fotoaparátu je špičkový! Dovolím si tvrdiť, že v aktuálnej ponuke full frame fotoaparátov jeden z najlepších. Ponúka vysoký dynamický rozsah, výbornú ostrosť s kvalitnými objektívmi a nízku hladinu šumu pri vysokých citlivostiach. Vlastnosti Exmor R snímača v 7R II sú tak univerzálne, že ho môžete použíť na fotografovanie čohokoľvek. Pri krajine využijete rozlišovaciu schopnosť, pri reportážnych fotografiách oceníte vysoké ISO, atď.

Navyše je tento fotoaparát zároveň profesionálnou kamerou, s ktorou natočíte špičkové videá v 4K rozlíšení

Pri mirrorless fotoaparátoch je často problém s kontinuálnym zaostrovaním. 399 fázových AF bodov priamo na snímači v kombinácii s rýchlym procesorom tento problém rýchlo vyriešilo :)

Napriek tomu, že sa jedná o jeden z najnovších systémov na trhu, má Sony v ponuke množstvo objektívov a na ďalšie sa čaká začiatkom roku 2016. Do konca budúceho roku by sa malo objaviť ďalších 9 originálnych objektívov. Pre bajonet Sony E konštruuje objektívy aj spoločnosť Zeiss a pomocou rôznych redukcií môžete na sedmičke použiť takmer každý objektív. Táto posledná možnosť sa mi páči najmä preto, že pri starších objektívoch môžem využiť ich celý potenciál vďaka full-frame snímaču.

 

Čítajte ďalšie recenzie na tento produkt.


 

Sony Alpha 7R II - majster v odbore
5 5 with 4
 
počet hodnotení: 4

Komentáre

  • Branislav . / 16.11.2015 12:26:51
    ++
  • Lukáš Nagy / 16.11.2015 13:18:07
    ten výstup je fakt šupový, však aj na dxo je tento snímač hodnotený ako jeden z naj. ale dať za foťák vyše 3500€ s tým, že budem potrebovať redukciu za ďalších cca 350-400e aby som mohol používať canon sklá, no neviem neviem.. na druhej strane tí, ktorí majú soňácku výbavičku si môžu chrochkať blahom :)
  • Martin Žigo / 16.11.2015 13:30:53
    Aaale, mirrorless by mal byt maly. Prave v tom spociva ten system. Ok telo je este ako tak, ale tie objektivy su obrovske! Napr. 35mm f/1,4 ...
  • Martin Žigo / 16.11.2015 13:30:53
    Aaale, mirrorless by mal byt maly. Prave v tom spociva ten system. Ok telo je este ako tak, ale tie objektivy su obrovske! Napr. 35mm f/1,4 ...
    Lukáš Nagy / 16.11.2015 14:28:16
    niektoré sú naozaj veľké, dokonca mám pocit že sú väčšie ako tie na zrkadlovky, ale nie je to až taká katastrofa ako píšeš. mne by sa toto telo páčilo v kombinácii s objektívmi ktoré mám, ale to som písal už vyššie, že tá cena je úplne inde. super by bolo nakúpiť kadejaké redukcie na staré sklá z ebay a užívať si manuálne fotenie. niektoré staré rachotiny majú fantastický bokeh a sú aj krásne ostré. to by bolo pofoteníčko :)
  • Ján Villím / 16.11.2015 14:44:36
    Ano, výstupy sú super, hľadáčik akceptovateľný, prevedenie parádne. Cenu (teraz) neriešim ale veľkosť. V rukách sa mi bez gripu stráca a tým pádom prstoklad je zložitý a v rukaviciach snáď ani sa nedá ovládať. A na ten nepomer objemu telo-sklo sa zvyká ťažko. Ale S...ide ďalej!
  • Drsnak Jake / 16.11.2015 15:25:45
    Drsne rozlisenie a drsne detaily! Perfektny vystup. Inak telo je akurat do ruky, vacsie ako male mirrorless ale mensie ako zrkadlovky. V tomto ohlade to splna predpoklady setrenia miesta i vahy. A ako vidime v recenzii, daju sa vybrat aj velke aj male skla, podla chuti. Myslim si, ze ide o dost drsnu konkurenciu zrkadlovkam a tesim sa, lebo sa budu musiet rozhybat aj ti dvaja... Myslim Canon aj Nikon, ktori dost drsne zaostavaju vo vyvoji mirrorless... :D
  • Jozi WhiteBalance / 18.11.2015 17:23:45
    Klobúk dole pred obrazom, dnes vyšla aj recenzia na dpreview.com a A7R II získala jedno z najlepších hodnotení, rovnaké, ako Nikon D750 napríklad. Akurát jej vytkli, že pri kontinuálnom snímaní, keď je potrebné v hľadáčiku sledovať pohybujúci sa objekt sú zrkadlovky stále neprekonané. Takže pre profi fotografov športu a prírody zatiaľ nie. Inak na všetko vyzerá byť super!
  • Jozi WhiteBalance / 18.11.2015 17:23:45
    Klobúk dole pred obrazom, dnes vyšla aj recenzia na dpreview.com a A7R II získala jedno z najlepších hodnotení, rovnaké, ako Nikon D750 napríklad. Akurát jej vytkli, že pri kontinuálnom snímaní, keď je potrebné v hľadáčiku sledovať pohybujúci sa objekt sú zrkadlovky stále neprekonané. Takže pre profi fotografov športu a prírody zatiaľ nie. Inak na všetko vyzerá byť super!
    Ďuro Mika / 18.11.2015 17:39:41
    Nie, na D750 sa to nechytá, myslím ako systém. Nikon má X naturálne kompatibilných objektívov, načo riešiť čiastočné riešenia pomocou redukcií? Sony ešte musí vyrásť, ale nehovorím, že v budúcnosti to nemôže byť svetová trojka. Zatiaľ ale ako systém ho predčia aj mirrorlessy Fujifilm, Olympus alebo Panasonic...
  • Hana Velická / 19.11.2015 14:07:47
    tendencie zmenšovať fotoaparáty a zvyšovať kvalitu sa mi veľmi páčia :)
  • Hana Velická / 19.11.2015 14:07:47
    tendencie zmenšovať fotoaparáty a zvyšovať kvalitu sa mi veľmi páčia :)
    František Dulík / 19.11.2015 14:27:16
    Na jednej strane je fajn maly fotacik s FF, ale je to na ukor ergonomie uchytu. Mam C70D a v ruke chlapa je to "tintitko". Ak v jednej ruke drzim fotak s bleskom a difuzorom a v druhej list so skakavkou, po 10 cvakoch s palenim sliach musim pustit fotak. Proste nemam kde opriet dlan a drzim fotak viac-menej v prstoch.
  • František Dulík / 19.11.2015 14:27:16
    Na jednej strane je fajn maly fotacik s FF, ale je to na ukor ergonomie uchytu. Mam C70D a v ruke chlapa je to "tintitko". Ak v jednej ruke drzim fotak s bleskom a difuzorom a v druhej list so skakavkou, po 10 cvakoch s palenim sliach musim pustit fotak. Proste nemam kde opriet dlan a drzim fotak viac-menej v prstoch.
    Hana Velická / 01.12.2015 22:06:44
    To vyzerá na chlapské ruky a'la lopaty. :)
Pre pridanie komentára sa musíte prihlásiť...